Εισαγωγή

Σας καλοσορίζω στη σελίδα που σκοπό έχει να φιλοξενήσει και να παρουσιάσει τις ιδέες μου για διάφορες κατασκευές .

17/9/15

ΟΛΠ Ρ/Κ1 DPC58 ST-772



ΟΛΠ   Ρ/Κ 1
Εδώ θα σας παρουσιάσω το παλιό ρυμουλκό (Ρ/Κ) του Ο.Λ.Π.  Ήταν αυτό, με την συγκεκριμένη φωτογραφία του, που μου έβαλε το μικρόβιο του ναυτομοντελισμού.
 
Σύμφωνα με τα στοιχεία που υπάρχουν στο   http://www.shipbuildinghistory.com/index.html
το συγκεκριμένο ρ/κ είναι ένα από τα 100 που κατασκευάστηκαν κατά την διάρκεια του Β’ΠΠ από το Defense Plant Corporation, μία από τις οκτώ εταιρίες-επιχειρήσεις που δημιουργήθηκαν το 1932, υπό την σκιά της RFC Reconstruction Finance Corporation. Ανήκε στην κατηγορία ST(Small Tug) και κατασκευάστηκε το 1944 από το ναυπηγείο BUSHEY&SONS  στο Brooklyn της NY.
Το σκάφος ήταν το DPC 58 με αριθμό ST772.
Σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία του πιο πάνω ιστότοπου που θεωρώ ότι είναι σωστά το ρ/κ ST772 πουλήθηκε στην Ελλάδα το 1947 και του δόθηκε το όνομα PERSEUS χωρίς να διευκρινίζεται αν πουλήθηκε στον ΟΛΠ ή σε κάποιον εφοπλιστή. Αργότερα, δεν γνωρίζω πότε, μετονομάστηκε σε ΟΛΠ 1. Από το 1957 και έπειτα ο πατέρας μου Αριστοτέλης Σκλαβενίτης εργάζεται δύο με τρείς φορές την εβδομάδα σαν κυβερνήτης ρυμουλκού στον ΟΛΠ. Το Ρ/Κ1 μου είπε ότι υπήρχε ήδη στον ΟΛΠ. Από αυτό συμπεραίνω ότι μεταξύ 1947 και 1957 το ρ/κ που ήταν στην Ελλάδα από PERSEUS έγινε ΟΛΠ1. Το 1963 αναλαμβάνει κυβερνήτης του Ρ/Κ1. Σ’αυτό το σκάφος τις κινήσεις Πρόσω-Κράτει-Ανάποδα επί τέλους τις κάνει ο καπετάνιος από την γέφυρα με τα χειριστήρια και όχι ο μηχανικός στο μηχανοστάσιο. Παίρνει μπρός με ηλεκτρική μίζα και όχι με αέρα όπως μέχρι τότε. Ο κινητήρας  ήταν V8 της General Motors 800 hp από το τμήμα της στο Cleevelant που κατασκεύαζε ηλεκτρική πρόωση για τα τρένα EMD Electro Motive Division. Το Ρ/Κ1 λοιπόν είχε 800hp V8 με ηλεκτρική “ρεβέρσα”
Κάποια μέρα που ο πατέρας έρχεται στο σπίτι μετά από βάρδια κρατούσε ένα χάρτινο κουτί. Βγάζει από μέσα ένα μικρό ρυμουλκό και μας λέει ότι είναι ίδιο με το πραγματικό, και το έφτιαξε ένας κύριος από το πλήρωμα. Αμέσως βάζει νερό στην μπανιέρα και δυό μικρές μπαταρίες στο μοντελάκι. Μέσα από το φουγάρο του περνούσε ένα συρματάκι που όταν το τραβούσες δούλευε το μοτεράκι του. Είχα μείνει άναυδος όντας πιτσιρικάκι των πρώτων τάξεων του δημοτικού. Πολλά χρόνια αργότερα έμαθα ότι ήταν ένα μοντέλο της Revell σε κλίμακα 1/108 του πραγματικού.





Είχα λοιπόν την παραπάνω φωτογραφία και το μικρό μοντέλο και κανένα άλλο στοιχείο του σκάφους, αφού ο πατέρας πλέον ήταν συνταξιούχος και δεν ήθελε ούτε να ακούει πια για Λιμάνι και ρυμουλκά. Είχα πάρει την απόφαση να το κατασκευάσω υπό κλίμακα. Για να μην παρεξηγηθώ εκείνη την εποχή δεν είχα αυτοκίνητο, δεν υπάρχει διαδίκτυο, ούτε φυσικά κινητή τηλεφωνία, μένουμε οικογενειακώς στην επαρχία και όλοι οι συνάδελφοι του πατέρα συνταξιούχοι κι αυτοί. Μετά από πολλές ανεπιτυχείς προσπάθειες εντοπισμού του ρυμουλκού και αφού το έχω ήδη κατασκευάσει αντιγράφοντας το μοντελάκι, μένει μόνο ένα σημείο του Λιμανιού για να ψάξω. Ο χώρος του τελωνείου απέναντι από τις αποθήκες του Άη Γιώργη. Και νάτο εκεί. Από τις πιο όμορφες σιλουέτες ρυμουλκών που έχω δεί.
Ο.Λ.Π   Ρ/Κ 1    Ν.Π 1823 

Αμέσως έτρεξα να βγάλω φωτογραφίες γιατί αφού ήταν παροπλισμένο δεν ήμουν σίγουρος ότι θα το ξαναδώ. Έπρεπε να φωτογραφίσω τις λεπτομέρειες που δεν είχα στο μοντέλο μου. Μερικές από αυτές είναι:
Ο προβολέας της γέφυρας

Η ηλεκτροπρόωση

Τα ταμπελάκια στο πάνω μέρος του ηλ. πίνακα αναγράφουν GM EMD και τα serial number.
 
Το μπόιλερ του ζεστού νερού 
 
Το συγκρότημα της πυρόσβεσης
 και το διαμέρισμα του κινητήρα 
 Τ
Το εσωτερικό της γέφυρας 


Η καμπίνα του καπετάνιου 



Λεπτομέρειες από το κατάστρωμα και τα παραπέτια 






 
Η θητεία του Ρ/Κ1 στις θάλασσες φαίνεται να τελειώνει το 2013 όπου από το Αμπελάκι Σαλαμίνας μάλλον έφυγε για να γίνει παλιοσίδερα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου